0670/228 28 88 |
|
||||||||
|
Elérhetőség
Diesel Történet
Eladó injektorok
Rólunk
Írjon nekünk
|
Hümpfner Diesel Klinika Kft. bemutatja....Egy kis Diesel törénelem:
|
![]() |
![]() |
Rudolf Diesel belsőégésű motorjára 1892. február 23-án kapott szabadalmat. Ez a szabadalom a gáztörvényeken alapult levegősűrítéssel működő, tehát gyújtógyertya nélküli (öngyulladásos), belsőégésű motorokat írta le. 1893-ban közzétette elméleti munkáját a hőerőgépekről. A működő prototípust az augsburgi MAN cég készítette el. A motort eredetileg „olajmotornak” nevezték, mivel általában gázolajat használ fel. |
|
Rudolf Diesel különös, sok szenvedéssel teli életpályájának eredményeit, gyümölcseit, a "dízelmotort" ma személygépkocsik, tehergépkocsik, autóbuszok, mozdonyok, hajók, helyhez kötött áramfejlesztők erőteljesebb járású, olcsóbb hajtómotorjaként ismerjük, használjuk és élvezzük. De az általunk ma használt "dízelmotort" és a Diesel által szabadalmaztatott változatot több mint egy évszázadnyi idő és fejlesztői munka választja el egymástól. A megszámlálhatatlan szabadalom, amely Diesel elgondolásában gyökerezik, alakította a motort a mai üzembiztos, gazdaságos formára. Ebből a munkából számos magyar feltaláló is kivette részét, köztük Jendrassik György. |
![]() |
![]() |
A '90-es
évek közepétől a dízelmotor fejlesztése látványos eredményeket hozott.
A Common Rail (közös nyomócsöves) motorok fajlagos nyomatéka eddig soha
nem látott értéket ért el. Csökkent a zajszint, csökkent a fogyasztás,
javultak az emissziós mutatók, jelentősen nőtt a teljesítmény, a
nagyobb dízelmotorral szerelt autókat már sportosan is lehet vezetni. A
|